*TMR za rok 2015/16 s rastom výnosov 14,5%

DEMÄNOVSKÁ DOLINA (28. február 2017) – Spoločnosť Tatry mountain resorts, a.s. (TMR) vykázala za finančný rok 2015/16 14,5% rast celkových výnosov v objeme 81,2 mil. EUR. 

Spoločnosť TMR, regionálny líder v prevádzkovaní horských stredísk a poskytovaní služieb turistického ruchu, dnes zverejnila ročné výsledky za finančný rok 2015/16 – obdobie od 1. novembra 2015 do 31. októbra 2016. Konsolidované výnosy TMR narástli 14,5% na 81,2 mil. EUR, pričom prevádzkový zisk EBITDA sa zlepšil o 2,9% na celkových 25,1 mil. EUR.

„Faktom je, že zima 2015/16 nepriniesla priaznivé mrazivé teploty umožňujúce zasnežovanie už na začiatku sezóny a nedá sa povedať, že by bolo dostatok prírodného snehu, obzvlášť v prvej polovici zimnej sezóny. Napriek tomu sme boli schopní ponúknuť našim klientom najviac kilometrov zjazdoviek a dobré podmienky pre zimné športy, čím sme dosiahli aj nárast návštevnosti. Naše hotely boli už tradične plne obsadené počas vrcholových termínov ako Silvester a „zlatý týždeň”, ako aj počas jarných prázdnin. Sezóna bola relatívne dlhá, so silnými veľkonočnými sviatkami a trvala až do konca apríla. V minulej sezóne sme spustili mobilnú aplikáciu Gopass, ktorá prispela k vyše 20% rastu online predaja skipasov. Leto v Tatrách bolo rekordné, čo sa návštevnosti týka, aj vďaka nepriaznivej bezpečnostnej situácii v zahraničných dovolenkových destináciách a faktu, že rezervácie letných dovoleniek začali skôr ako v predchádzajúcom roku. Pozitívnym výsledkom tiež pomohli naše doplnkové služby v obchodoch, požičovniach a gastronómii, orientované na kvalitu, ďalej zvýšený predaj sezónnych lístkov aj vďaka výhodnému predpredaju Šikovná sezónka, či efektívny marketing prostredníctvom programu Gopass. Okrem toho nárastom pomohli aj atrakcie a eventy organizované v našich strediskách ako Ľadový dóm a Medvedie dni na Hrebienku alebo mimoriadne úspešný Svetový pohár žien, ktorý sa po 32 rokoch podarilo zorganizovať v Jasne“, komentoval výsledky Bohuš Hlavatý, CEO a predseda predstavenstva TMR.

Zaznamenali sme nárasty v počte osobo-dní v Horských strediskách (+9,9%) v zimnej ako aj v letnej sezóne. Rastúca návštevnosť v Horských strediskách a vyššie výdavky na návštevníka hlavne v Zábavných parkoch (+6,2%) boli hlavnými faktormi dvojciferného percentuálneho rastu tržieb. Celkový počet návštevníkov Horských stredísk bol 2,1 mil. a do Zábavných parkov prišlo spolu 784 tis. návštevníkov. Navyše dlhotrvajúci efekt z intenzívnych investičných projektov do rozvoja tatranských stredísk a hotelov z minulých období v celkovej výške 206 mil. EUR do konca roku 2015 sa odrazil na výsledkoch Skupiny aj v minulom roku a odôvodnil zvýšenie cien skipasov a vstupov. Priemerná tržba v Horských strediskách sa však medziročne znížila (-4,3%) kvôli zvýšenému zvýhodnenému predaju skipasov cez e-shop. Okrem zvýšenia priemernej tržby na návštevníka v zábavných parkoch (+6,2%) sa TMR podarilo navýšiť výdavky návštevníkov aj v doplnkových službách najmä v Športových službách a obchodoch (17,7%).

Počas roka TMR preinvestovalo 24 mil. EUR, z ktorých väčšina smerovala do infraštruktúry, ubytovacích kapacít, atrakcií a doplnkových služieb v našich slovenských strediskách. V rámci projektov modernizácie Sliezskeho zábavného parku sme v lete otvorili prvé nové atrakcie.

REPORT PRESS – informačné služby na stránke, ktorá publikuje tlačové správy a informácie podobného charakteru, tiež oznamy a vyhlásenia bez redakčnej úpravy. Za obsah tlačového materiálu a jeho redakčnú úpravu a tiež štylistiku nesie zodpovednosť objednávateľ.

top: 2017009